فواید مصرف نعناع قمی

آیا از درد های مداوم دستگاه گوارشی و نفخ معده رنج می برید؟ با مصرف نعناع قمی می توانید از این مشکلات رهایی یابید. یکی از فواید مهم نعناع ضد نفخ و تسکین دهنده بودن آن است.
نعناع قمی گیاهی علفی و چند ساله از خانواده نعناع می باشد و یکی از 15 گونه ای است که در ایران استفاده می گردد و نسبت به سایر گونه ها مصرف بیشتری دارد در اسانس آن ترکیبی به نام کارون وجود دارد که دارای خواصی چون ضد نفخ، ضد اسپاسم و تسکین دهنده می باشد و به خاطر استخراج آن به طور عمده تولید می شود.
بعد از نعناع فلفلی خشک دومین گونه است که مصرف بالایی در تولیدات داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است علاوه بر خواص دارویی به عنوان سبزی خوراکی نیز مصرف می شود و در عموم بیشتر با این خاصیت می شناسند از آنجا که این گیاه خاصیت ملایمی نسبت به بقیه دارد مصرف کنندگان استفاده از فراورده های تولیدیی آن را ترجیح می دهند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

فواید مصرفی

با توجه به اینکه جذب و تاثیر پذیری خواص دارویی نعناع قمی به صورت مایع بیشتر است به همین منظور در صنایع دارو سازی از آن قطره ای به نام کارمینت (carmint) جهت تسکین درد های گوارشی تولید شده است که ظرف مدت 10 الی 15 دقیقه جذب شده و تاثیر می گذارد. اگر هدف از مصرف آن به عنوان ضد نفخ باشد به همراه غذا میل شود تا نتیجه مثبت از آن بگیرید چون این گونه به عنوان سبزی خوراکی و به طور عمومی مصرف می شود و خواص ملایمی دارد بنابراین هیچ گونه منع مصرفی برای کودکان ندارد.

فراورده های نعناع قمی

از نعناع قمی نیز مانند سایر گونه های تیره نعناع فراورده های چون اسانس، عصاره، دمنوش، ادویه و عرق گیاهی تهیه و به طور عمده و خرده عرضه می شود و متقاضی زیادی در داخل و خارج از ایران دارد.

منبع: گیاهان دارویی و زینتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.