فروش اسانس دارویی نعناع

اسانس نعناع از نیازهای اولیه و ضروری صنایع می باشد و بیشتر خاصیت دارویی دارد. در سال جاری یک لیتر اسانس با قیمت 87000 تومان خرید و فروش می شود.
نعناع به دو منظور متفاوت کشت می شود، در درجه اول به خاطر وجود اسانس آنها و دوم به دلیل مصرف خوراکی به عنوان سبزی می باشد. البته همه گونه های شناسایی شده نعناع حاوی اسانس هستند ولی بعضی از آنها مثل نعناع گربه ای و هندی فقط جنبه دارویی داشته به دلیل استفاده از رایحه آنها تولید می گردد و نعناع سبز با نعناع قمی بیشتر مصرف خوراکی دارد. نعناع فلفلی نیز دو منظوره استفاده می شود ولی بیشتر به خاطر اسانس آن به طور وسیع در اکثر کشورها کشت می گردد. در همه گونه های نعناع اسانس در اندام رویشی آنها وجود دارد و در برگ و سرشاخه های گلدار آن بیشترین اسانس ذخیره می گردد. بزرگترین تولید کننده اسانس کشور انگلستان است که در ظرف های 25 لیتری ذخیره شده و به فروش می رسد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کاربرد اسانس نعناع

از اسانس گونه های تیره نعناع با توجه به خاصیت آنها در تهیه دارو های گیاهی، نوشیدنی ها، آدامس، شکلات، لوسیون های پاک کننده پوست، ضد عفونی کننده ها، نگهدارنده، شوینده های بهداشتی و دستمال کاغذی های معطر، عطر و ادکلن و… استفاده می شود. تقریبا از نیازهای ضروری و اولیه تولیدات دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و تولید فراورده های دیگر می باشد.
در سال جاری یک لیتر اسانس نعناع به قیمت 87,000 تومان خرید و فروش می شد که با احتساب 25 لیتری 2,175,000 تومان می باشد البته این قیمت متغیر است و هنوز تغییرات سالانه در آن اعمال نشده است. جهت اطلاع از آخرین قیمت با مشاورین و مراکز فروش گیاهان دارویی در ارتباط باشید.

منبع: گیاهان دارویی و زینتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.