طریقه مصرف عرق نعناع سیاه

با روشی ساده و کم هزینه می توانید از مشکلات گوارشی نجات یابید، با مصرف عرق نعناع سیاه در مدت زمان کوتاه درمان خواهید شد فقط باید طریقه مصرف آن را بلد باشید.
بیشترین مصرف عرق نعناع به خاطر ضد نفخ بودن آن است سالانه مردم هزینه زیادی جهت بر طرف کردن امراض دستگاه گوارشی خود می کنند در حالی که با ساده ترین و کم هزینه ترین روش می توانند این مشکل را به طور دائم درمان کنند. عرق گیاهی داروییست که از صدها سال پیش مورد استفاده بوده است و تاثیر آن مورد تایید مصرف کنندگان می باشد ابو علی سینا حکیم ارزشمند ایرانی اولین کسی بود که عرق گیاهی را تهیه کرده و در طبابت خود استفاده نمود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

درباره عرق نعناع

عرق نعناع سیاه به خاطر وجود اسانس تسکین دهنده و شل کننده عضلات دستگاه گوارشی قدمت دیرینه ی در درمان ناراحتی های معده به خصوص نفخ آن داشته است این مایع رنگ شفاف و بوی تندی دارد که به روش تقطیر با آب و بخار آب استخراج شده و معمولا در ظرفهای پلاستیکی بسته بندی می شود در حالی که ظرف شیشه ای مناسب بسته بندی آنها توصیه می شود.

طریقه مصرف

طریقه مصرف آن بدین گونه است که پس از سرو غذا یک استکان از آن را میل نماید تا از نفخ معده پیشگیری کند. اگر به علت بو و مزه تند آن نتوانستید مقدار مقرر را میل کنید نصف آن را با آب رقیق کرده مصرف نمایید. علاوه بر اینکه مشکل گوارشی را درمان می کند می تواند به عنوان خواص ضد باکتریایی آلودگی دهان را نیز بر طرف نموده و بوی بد آن را از بین ببرد. کسانی که مشکل ترشح اسید معده دارن از مشتقات نعناع استفاده نکنند چون نعناع صفرا آور است.

منبع: گیاهان دارویی و زینتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.