روش تهیه دمنوش نعناع

به روشی ساده و راحت با مصرف دمنوشهای گیاهی بیماریهای خود را درمان کنید. با گیاه نعناع و تهیه دمنوش خانگی دیگر نیازی به دکتر و دارو نخواهید داشت.
نعناع از جمله گیاهانی است که مصرف عمومی دارد و علاوه بر خاصیت دارویی اسانس آن در صنایع داروسازی از برگ تازه آن نیز به عنوان سبزی خوراکی و از خشک آن هم به عنوان دمنوش گیاهی هم مصرف می کنند و مصارف دیگری چون ادویه و از بخور گیاه جهت پاک سازی پوست و شفافیت آن استفاده می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

خواص دمنوش نعناع

از جمله خواص نعناع می توان به ضد نفخ، ضد درد معده، تب بر، آرامبخش، خواب آور، تنظیم کننده غلظت خون، آنتی ویروس، نشاط بخش، ضد التهاب و… اشاره کرد که اکثرا از طرف طبیبان سنتی تایید شده است و علم پزشکی روز نیز تاثیر آن را تایید نموده اند. همچنین به خاطر طبع گرم و خشک آن در تسکین دردهای رماتیسمی نیز موثر است.

روش تهیه دمنوش نعناع

این دمنوش به دو روش بسیار راحت تهیه می شود که ساده ترین آن روش تی بگ گیاهی نعناع از فروشگاه های گیاهان دارویی می باشد بدین صورت که در یک لیوان آب جوش تی بگ را قرار داد و در عرض چند ثانیه دمنوش آماده مصرف می شود. در روش دوم برگ خشک یا تازه نعناع را تهیه کرده یک یا دوقاشق (جهت تهیه دمنوش سبک به عنوان آرامبخش یا غلیظ برای شادی بخش) از آن را در قوری ریخته و آب جوش به دمای 80 درجه روی آن میریزید و به مدت 15 دقیقه در حرارت ملایم قرار می هید یا در لیوان های مخصوص دمنوش گیاهی به روش قبلی تهیه کرده و بعد از زمان مقرر مصرف نمایید. بعضی از متخصصان در این زمینه مصرف روزانه آن را منع کرده است و همچنین افرادی که مشکل فشار خون بالا دارند در مصرف آن احتیاط کنند.

منبع: گیاهان دارویی و زینتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.