گل گاوزبان فله موجب آلرژی شدید و فوت یک مرد شد

تنها پنج گونه در جنس بوراگو وجود دارد. البته رایج ترین گل گاوزبان فله معمولی (Borago officinalis) است. اما گل گاوزبان خزنده و گل گاوزبان چند ساله نیز برای باغبانان سرگرمی جالب هستند. در اینجا مروری کوتاه بر برخی از گونه ها و واریته ها آورده شده است.

گل گاوزبان معمولی (Borago officinalis) گل گاوزبان معمولی یک ساله و شناخته شده ترین گونه از این گونه است. این گونه گل های آبی با رنگ روشن و برچه های سیاه تشکیل می دهد. دو نوع گل گاوزبان معمولی شایسته ذکر ویژه هستند: Borago officinalis ˈVariegataˈ: این گونه گل های آبی ظریف و برگ های متنوع را نشان می دهد.

Borago officinalis ˈAlbaˈ: گل گاوزبان سفید نیز نامیده می شود، این رقم معمولاً در اواخر فصل گل می دهدهم برگ ها و هم گل ها را می توان برای استفاده های بعدی برداشت. در اینجا چند روش برای برداشت، ذخیره و نگهداری هر دو قسمت گیاه وجود دارد.

برگ گاوزبان برگ های سبز را می توان در تمام طول سال برداشت کرد. فقط برگهای جوان و لطیف را انتخاب کنید برگهای مسن تر معمولاً کرک تر و اسیدی تر هستند. برای داشتن بهترین طعم، سبزی ها را همیشه تازه و بلافاصله پس از چیدن استفاده کنید.

در اواسط تابستان، سعی کنید برگها را صبح قبل از تابش آفتاب به آنها بچینید. این زمانی است که محتوای آب در گیاهان هنوز در بالاترین حد خود است و آنها مدت بیشتری باقی می مانند. برگ های تازه را می توان برای چند روز در یخچال نگهداری کرد.

برای نگهداری، می توانید برگ ها را خشک کنید یا در سرکه یا روغن نگهداری کنید. با این حال، خشک کردن گل گاوزبان به طور کلی توصیه نمی شود، زیرا بسیاری از عطر گیاه در این فرآیند از بین می رود. گل گاوزبان گل گاوزبان نیز خوراکی است.

توصیه می کنیم گل ها را صبح، قبل از اینکه فرصت پژمرده شدن در آفتاب داشته باشند، بچینید. گل های تازه فقط برای چند روز در یخچال نگهداری می شوند. از طرف دیگر، گل ستاره زیبای شیرینی شده در شکر ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

همچنین می‌توانید آنها را با آب در قالب‌های یخ منجمد کنید – اینها تزئینات زیبایی برای کوکتل و سایر نوشیدنی‌های یخی ایجاد می‌کنند. گل ها را می توان در سرکه و روغن نیز نگهداری کرد، اما رنگ آبی زنده خود را از دست می دهند.