کشمش پلویی مرغوب موجب افزایش قیمت مواد غذایی در بازار شد

مطالعات نسبتا کمی در مورد فواید سلامتی میوه های خشک انجام شده است. با این حال، در چند سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در مورد فواید سلامتی کشمش پلویی مرغوب صورت گرفته است. ویلیامسون و کاروگی اخیراً محتوای پلی فنول و فواید سلامتی کشمش را بررسی کردند.

بررسی نشان داد که کشمش حاوی مقادیر قابل توجهی از فلاونول‌های کوئرستین و کامفرول و اسیدهای فنولیک کافتریک و کوتاریک است. هم کوئرستین و هم کامفرول در کشمش به صورت گلیکوزید یافت می شوند.

اگرچه فراهمی زیستی این ترکیبات در کشمش مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما نشان داده شده است که به خوبی از سایر غذاها جذب می شوند. این ترکیبات ممکن است مسئول برخی از مزایای سلامتی باشند که با مصرف کشمش گزارش شده است.

در طول آبگیری انگور به کشمش، از دست دادن قابل توجهی از اسیدهای فنولیک خاص و پلی فنل ها رخ می دهد. با این حال، ظرفیت آنتی اکسیدانی کل و محتوای پلی فنل کل نسبتاً بدون تغییر باقی می ماند. علاوه بر این، هنگامی که مقادیر معادل انگور به عنوان انگور تازه، کشمش یا شراب (غیر الکلی) تغذیه می شود، مقادیر مشابهی از متابولیت های اسید فنولیک خاص در ادرار شناسایی می شود.

بنابراین، به نظر می رسد اسیدهای فنولیک در کشمش بیشتر از انگور و شراب سفید در دسترس هستند. پخش اینترنتی در مورد فواید نوظهور میوه خشک سنتی برای سلامتی در 18 ژوئیه 2012 به عنوان یک جلسه ماهواره ای به نشست سالانه موسسه فناوران غذا (IFT) 2012 ارائه شد.

کشمش سرشار از قند طبیعی است که انرژی را بهبود می بخشد و در درمان اختلال نعوظ در مردان موثر است. کشمش حاوی آرژنین است که حرکت اسپرم را بهبود می بخشد و ناباروری را درمان می کند.

مصرف منظم کشمش سطح کلسترول بد را به حداقل می رساند و کلسترول خوب (HDL) را بهبود می بخشد. کشمش با کاهش تشکیل لخته های خون، سلامت قلب شما را بهبود می بخشد. کشمش همچنین خطر ابتلا به مشکلات مختلف قلبی عروقی را به حداقل می رساند.

کشمش برای حفظ درخشندگی موهای شما مفید است. کشمش از مشکلات مختلف مو مانند ریزش مو، خارش پوست سر، پوسته پوسته شدن و شوره سر جلوگیری می کند.

اگرچه کشمش به دلیل ظاهرش می تواند جذاب نباشد، اما نمی توان از مزایای سلامتی کشمش چشم پوشی کرد. به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد مانند بهبود هضم، سلامت استخوان و سلامت پوست و قلب، باید کشمش را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کشمش جایگزین های سالمی برای میل شما به شکر است.