کاربرد گیاه نعناع در رژیم غذایی سالم

آیا می توان از گیاه نعناع به طور روزانه برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب بهره برد؟ کاربرد نعناع در طب سنتی چگونه است و آیا تهیه عمده آن می تواند به صرفه و مفید باشد؟
داشتن یک رژیم غذایی سالم به خوبی می تواند بر جنبه های مختلف زندگی انسان تاثیر بگذارد.
امروزه دانشمندان و محققان به اثر تغذیه سالم بر روی روان نیز پی برده اند و بنابراین بیش از گذشته مردم را به پیروی از یک رژیم سالم تشویق می کنند.
وجود گیاهان به عنوان بخش اصلی تشکیل دهنده رژیم غذایی روزانه، توصیه ای است که اکثر کارشناسان در آن اتفاق نظر دارند. بنابراین شناخت هر گیاه و مزیت ها و کاربردهایی که برای سلامتی دارد، می تواند راهنمای خوبی برای برنامه ریزی غذایی باشد.
نعناع یکی از سبزی ها و گیاهانی است که به صورت خوراکی همراه با سبزی خوردن مصرف می شود. از سوی دیگر از آن برای خوش طعم کردن آش و ماست و لبنیات نیز بهره می برند.
اما نعناع تنها گیاهی نیست که برای خوش عطر و خوش طعم کردن کاربرد داشته باشد بلکه نوعی سبزی سرشار از خواص گوناگون برای سلامتی انسان می باشد.

کاربرد نعناع در رژیم سالم غذایی

گیاه نعناع به همراه لبنیاتمی تواند یک درمان بسیار مناسب برای کار دستگاه گوارش باشد. در واقع به کمک نعناع می توان حالت تهوع را برطرف نمود و فعالیت معده را تسهیل کرد.
از سوی دیگر نعناع خواص دیگری دارد که می تواند مورد مصرف قرار گیرد.
از این میان می توان به خلط آور بودن آن اشاره کرد.
بنابراین برای کسانی که حساسیت دارند، آسم یا سرماخوردگی دارند، می توان نعناع را تجویز نمود.
در کنار این سبزی نعناع می تواند طبع گرم را متعادل کند. در روزهای بسیار گرم به عنوان یک نوشیدنی خنک می تواند مورد مصرف قرار گیرد و اثر بسزایی بر تعادل دمایی بدن داشته باشد.
همانند دیگر گیاهان با رایحه تند و خوش خود می تواند بر روی اعصاب اثر گذاشته و به عنوان یک آرامش بخش به صورت دم کرده و یا با وعده های غذایی حاضری مانند نان و ماست مصرف گردد.
منبع: گیاهان دارویی و زینتی