پزشکی گوجه مینیاتوری در گلدان برای بیمار با زخم بستر تجویز کرد

گوجه مینیاتوری در گلدان رسیده بسیار گسترده تر استفاده می شود. از آنها برای تهیه آب میوه، سس، ماریناد، اضافه کردن به سوپ، سالاد، خورش، پیتزا استفاده می شود. سوپ گازپاچوی سرد اسپانیایی از گوجه فرنگی تهیه می شود و آب گوجه فرنگی جزء ضروری کوکتل Bloody Mary است.

به دلیل محتوای اسیدی نسبتاً بالایی که دارد، گوجه فرنگی با غذاهای گوشتی به عنوان ماریناد، سس یا غذای جانبی عالی است. در سرزمین گوجه فرنگی، در آمریکای جنوبی، این سبزیجات را با فلفل، ذرت و نمک طبخ می کردند.

گوجه فرنگی و آب آن به دلیل داشتن آهن زیاد برای بیماری های قلبی عروقی و کم خونی مفید است. مواد موجود در گوجه فرنگی متابولیسم را عادی می کند، عملکرد کلیه ها و روده ها را تحریک می کند، فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می دهد.

لیکوپن که سرشار از گوجه فرنگی است، رادیکال های آزاد را خنثی می کند، از ایجاد تومورهای سرطانی و جهش های DNA جلوگیری می کند. چربی ها برای جذب لیکوپن مورد نیاز هستند، بنابراین گوجه فرنگی خام باید با روغن مصرف شود.

میوه های گوجه فرنگی حاوی پروتئین، کربوهیدرات، پکتین، اسیدهای آلی، کاروتنوئیدها، ویتامین های کمیاب K و ویتامین های B، مواد معدنی هستند. ترشی گوجه فرنگی حاوی اسید لاکتیک است که برای حفظ میکرو فلور روده طبیعی مفید است.

گوجه فرنگی دارای محتوای کالری کم است فقط 22 کیلو کالری در هر 100 گرم. این برای کسانی که می خواهند از پوند اضافی خلاص شوند بسیار مهم است. علاوه بر این، آنها حاوی کروم هستند.

گوجه فرنگی تازه را برای سالاد انتخاب کنید، گوجه فرنگی را بپزید، خورش را بپزید، روی گریل بپزید، به سوپ اضافه کنید. به طور کلی، همانطور که ناگیما سمچوکوا، متخصص تغذیه توضیح می دهد، هر چه تنوع بیشتر باشد، بهتر است.

کرم گوجه فرنگی مغذی با افزودن لانولین و بلغور جو دوسر برای انواع پوست مناسب است. گوجه فرنگی به عنوان یکی از اجزای ماسک صورت می تواند برای پوست های خشک، معمولی، چرب، مختلط و پیری استفاده شود.