پزشکان خرمای فشرده را بهترین راه برای فرار از جراحی لیپوساکشن معرفی کردند

اگر خرمای فشرده به درستی نگهداری نشود، خطر کرم خوردگی وجود دارد. نگهداری خرما به دو صورت مرطوب و خشک امکان پذیر است. خرمای تازه باید در فریزر نگهداری شود تا طراوت خود را برای مدت طولانی حفظ کند. برای این کار خرماها را پس از بیرون آوردن از فریزر در کیسه نگهداری قرار می دهند تا یکباره مصرف شود و در فریزر قرار گیرد.

خرماهای خارج شده از فریزر را می توان پس از پاک کردن با دستمال تمیز و مرطوب مصرف کرد. دمای مورد نیاز برای نگهداری خرمای خشک بین 0 تا 10 درجه است. این همان درجه حرارت در قفسه های پایین یخچال است. این بدان معناست که خرمای خشک را می توان در یخچال نگهداری کرد.

اما در این روش نگهداری، خرما را باید در پشت قفسه های آن قرار داد تا با هوا تماس نداشته باشد. این خرما را که به صورت خشک نگهداری می شود از یخچال خارج می کنیم و بعد از مصرف به مدت 10 دقیقه می گذاریم. سپس مصرف می شود.

هنگام نگهداری خرمای خشک نباید آن را در جلوی یخچال قرار داد. در صورتی که در جلوی یخچال نگهداری شده باشد و یا در خرما غذا چکه کرده باشد، از مصرف این خرما خودداری کنید.

اگر شرایط نگهداری هر دو رقم ذکر شده در بالا صحیح باشد، امکان نگهداری خرما به مدت 6 تا 12 ماه وجود دارد. خرما که درمان کننده بسیاری از بیماری هاست منبع غنی ویتامین ها و مواد معدنی است. ویتامین های موجود در خرما ویتامین های A، B و C هستند.

مواد معدنی عبارتند از سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، سلنیوم، آهن، روی و مس. به لطف این ساختارهای موجود در آن، میوه ای بسیار مفید برای سلامت انسان است. خرما میوه ای با ارزش غذایی بالاست. مقدار کالری خرما در یک وعده 100 گرمی تقریباً 282 است. 1 خرما به طور متوسط ​​42 کالری دارد.

هر غذایی فواید و مضرات خود را دارد. هورما یکی از آنهاست. این نظریه در مورد خرما نیز صدق می کند، زیرا بیش از حد هر چیزی که مصرف می شود مضر است. چیزی که در وهله اول به خرما آسیب می رساند، مصرف زیاد خرما است.

بیماران دیابتی و فشار خون نباید زیاد مصرف کنند، زیرا ارزش غذایی بالایی دارد. این مصرف بیش از حد می تواند عملکرد طحال را مختل کند. همچنین می تواند باعث سردرد و چشم درد شود. به این دلایل نباید بیش از 1-2 عدد در روز مصرف شود.