مردی با خوردن مویز سیاه بدون هسته دیگر حرف نزد

مویز سیاه حاوی ویتامین‌های E، P، K، A، D و ویتامین‌های گروه B است. ویتامین C به مقدار زیاد در آن وجود دارد، بیشتر فقط در گل رز. مویز ها سرشار از آهن، منیزیم، فسفر، روی، پتاسیم و کلسیم هستند.

حاوی پکتین، اسیدهای آلی، کاروتنوئیدها و قندها، فنل ها و آنتوسیانین ها است. برگ درختچه حاوی اسانس و فیتونسیدها، ویتامین C، منیزیم، نقره، مس، گوگرد، منگنز، سرب است.

مسکو، 21 آوریل – ریانووستی. مویز سیاه بدون هسته یک مویز خوش طعم با خواص درمانی است و سلامت انسان را بهبود می بخشد. برگ‌های آن سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما میوه‌های آن نه تنها می‌توانند مفید باشند، بلکه تأثیرات مضری بر بدن زنان، مردان و کودکان دارند.

آنچه در ترکیب مویز سیاه گنجانده شده است، نحوه استفاده از آن در پخت و پز، آرایش و کاهش وزن، در هنگام استفاده از چه چیزی باید ترسید.


مویز سیاه درختچه ای است تا ارتفاع یک و نیم متر. برگ های آن با عطر خاصی متمایز می شوند ، عرض آنها 5 تا 12 سانتی متر است ، برگ های بالایی بسیار کوچکتر از پایین تر هستند. این گیاه در عرض 15-13 سال میوه می دهد.

گل های مویز به رنگ ارغوانی و قطر آن تا 1 سانتی متر است میوه ها به رنگ سیاه و تا 10 میلی متر رشد می کنند. درختچه از ماه می تا ژوئن شکوفا می شود، مویز ها را می توان از جولای تا آگوست چید.

مویز سیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. به همین دلیل، در میان ده منبع گیاهی غنی از ویتامین قرار دارد. برای تامین دوز روزانه بدن انسان از این ویتامین، تنها 20 گرم مویز کافی است.

مکمل های غذایی نیز به صورت کپسول و پودر برای پیشگیری از بیماری های قلبی، بهبود بینایی تولید می شوند. در طب عامیانه انگور سیاه را به عنوان چای دارویی برای سرماخوردگی و درد مفاصل دم می کنند.

مویز سیاه به عنوان یک هدف امیدوارکننده برای تحقیقات علمی در نظر گرفته می شود. حتی توانایی مواد آنتی اکسیدانی انگور سیاه برای تأثیرگذاری بر تشکیل تومورها در حال آزمایش است: تخمدان ها، دهانه رحم و ملانوما.