فلفل دلمه ای بنفش پودر شده عمر گل های آپارتمانی را افزایش می دهد

یک نوع گیاه به نام فلفل دلمه ای بنفش (Capsicum annuum) به جز رنگ بنفش چشمگیرشان به انواع سنتی سبز یا قرمز شباهت دارد. بیشتر انواع فلفل دلمه ای به مدت زمان مشابهی برای رشد از نهال تا مرحله تولید میوه نیاز دارند.

به طور کلی، اولین فلفل های بالغ ظرف 110 تا 150 روز پس از جوانه زنی برای برداشت آماده می شوند، اگرچه پیوند فلفل ها از نهال های پرورش یافته در مهد کودک می تواند زمان را تا 70 روز کوتاه کند.

فلفل بنفش همچنین به شش تا هشت ساعت کامل نور خورشید روزانه و دمای بین 65 تا 75 درجه فارنهایت برای بلوغ مطلوب نیاز دارد.

مانند بسیاری از فلفل دلمه‌های دیگر، فلفل بنفش قبل از رسیدن به رنگ قرمز یا نارنجی از چندین رنگ عبور می‌کند. برخی از گونه ها ممکن است با نزدیک شدن به بلوغ کامل، رنگ بنفش مایل به سیاه تیره تری پیدا کنند.

به طور کلی، فلفل دلمه ای هر چه بیشتر به مرحله قرمز بلوغ نزدیک شود شیرین تر می شود، اما میوه نارس بنفش معمولاً طعم خوبی دارد و رنگ جالبی به غذاهای پخته می دهد.

اگر چه فلفل بنفش در هر مرحله از رشد قابل خوردن است، اما برداشت زمانی که اندازه کامل خود را برای تنوع خاص ایجاد کرد و رنگ بنفش یکنواخت را ایجاد کرد بهترین کیفیت را تضمین می کند.

برای حفظ رنگ ارغوانی، آنها را قبل از اینکه لکه های قرمز، نارنجی یا زردی را که معمولاً ابتدا در نزدیکی انتهای ساقه میوه ایجاد می شود، نشان دهند، برداشت می کنند.

هنگامی که فلفل بنفش شروع به ایجاد رنگ قرمز بالغ خود می کند، به سرعت تغییر می کند و بیشتر رنگ بنفش را که باعث برجسته شدن آن می شود، از دست می دهد.

برداشت مکرر فلفل ها در مرحله نابالغ ارغوانی می تواند گلدهی بیشتر و تشکیل میوه را در گیاه تشویق کند. بریدن فلفل از ساقه آن با چاقو یا قیچی از آسیب دیدن گیاه در هنگام برداشت جلوگیری می کند.

کشیدن ساقه می تواند اندام های گیاه را بشکند یا گیاه را ریشه کن کند. هنگامی که فلفل ها شروع به رسیدن کردند، آن ها را با رسیدن به مرحله بلوغ مورد نظر برداشت کنید تا رنگ بنفش خود را از دست ندهند.