طبع عرق نعنا در طب سنتی

یکی از محصولاتی که در طب سنتی بسیار کارایی دارد، عرق نعنا می باشد. طبق گفته اطبا سنتی طبع عرق نعنا گرم و تر است و به همین دلیل برای افرادی که سرد مزاج هستند، گزینه بسیار مناسب به شمار می رود. این محصول به صورت کاملاً ارگانیک تهیه می شود که در این صورت خاصیت آن بیشتر است. عرق نعنا برای از بین بردن بیماری های متفاوت به کار برده می شود که در مطالب زیر به آن‌ها اشاره می کنیم.

طبع عرق نعنا در طب سنتی

طبع عرق نعنا

طبع عرق نعنا

همانطور که پیشتر گفته شد طبع عرق نعنا گرم و تر است و برای سلامتی بدن مفید می باشد. به ویژه افرادی که بلغمی مزاج هستند می توانند این محصول را استفاده نموده و در رفع سردی به بدن خود کمک شایانی کنند. این محصول به صورت سنتی و یا به صورت کارخانه ای تولید می شود که در هر دو صورت استفاده کردن از آن مناسب است. هرچند تهیه عرق نعنا به صورت سنتی باعث می شود تا محصول به دست آمده ارگانیک و خالص تر باشد. عرق نعنا برای نفخ شکم بسیار مناسب است و افرادی که در ناحیه شکم دچار دردهای عضلانی می شوند، می توانند از آن استفاده نمایند.

همچنین به دلیل داشتن طبع گرم فراوان، این محصول برای خانم هایی که در دوران پریودی هستند، توصیه می شود. خوردن آن در دوران پریودی می تواند از درد رحم به شدت زیادی بکاهد. این محصول طعم تیز و تندی دارد که ممکن است همه افراد آن را نپسندند. بنابراین همراه کردن آن با مقداری آب و یا نبات اشکالی ندارد و در تاثیر آن بر بدن چندان تاثیری نمی گذارد. خوردن عرق نعنا برای نوزادانی که دارای درد های شکمی هستند و از آن رنج می برند، مناسب است و می توانید از این محصول به آن‌ها بخورانید. البته بهتر است که آن را با آب رقیق کنید تا باعث اذیت شدن کودکان و نوزادان نشود.

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به طب سنتی رجوع کرده‌اند و با استفاده از عرق های گوناگون و مواد خوراکی های طبیعی سعی در برطرف نمودن مشکلات خود کرده‌اند و از مواد دارویی و شیمیایی تا حد زیادی پرهیز می کنند. خوردن عرق نعنا یکی از موارد است که رواج بیشتری یافته است و افراد برای رفع بیماری های خود از آن استفاده می نمایند. عرق نعنا همچنین برای افرادی که تازه زایمان کرده‌اند نیز مورد استفاده قرار می گیرد اما به این افراد توصیه می شود که اگر می خواهید از آن استفاده کنید، حتماً به صورت رقیق شده و شیرین آن را بخورید.

عرق نعنا برای افرادی که دچار اسهال شده اند نیز مناسب است و باعث بهبود در نواحی شکمی و دستگاه گوارش می شود. این محصول را می توانید استفاده کنید و به خوشبویی دهان خود بیافزایید. زیرا عرق نعنا عطر بسیار زیادی دارد و در رفع بوی بد دهان کمک می‌کند. استفاده کردن از این محصول هیچ گونه ضرری برای افراد ندارد و حتی می‌توان گفت خوردن عرق نعنا خاصیت های فراوان دارد و باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت گردد. به ویژه در زمانی که سرما خورده اید، می توانید مقداری عرق نعنا استفاده نمایید تا آبریزش بینی شما قطع شود. حتی در کاهش سرفه ها نیز به شما کمک شایانی می کند. بخور عرق نعنا باعث می شود تا سینوس های باز شوند و شما سریعتر از بیماری سرماخوردگی نجات یابید.

عرق نعنا به دلیل داشتن بوی تند و تیزی که دارد می تواند برای افرادی که خواب آلود و خسته هستند، موثر واقع شود و هوشیاری آن‌ها را تا حد زیادی بالا ببرند. استفاده کردن از این محصول برای افرادی که از چاقی بیش از حد رنج می‌برند، نیز مناسب است. خوردن عرق نعنا در طول شبانه روز باعث می‌شود تا فیبر موجود در آن در دستگاه گوارش به خوبی عمل کند و باعث لاغری در ناحیه شکم گردد. البته استفاده بی رویه از عرق نعنا مضراتی را نیز شامل می‌شود و ممکن است باعث سوزش معده و ناراحتی‌های گوارشی نیز شود. بنابراین در خوردن آن باید حد اعتدال را رعایت نمایید. افرادی که دچار سوزش معده هستند، می توانند در چند نوبت بسیار کم این محصول را با نظر و مشورت پزشک سنتی استفاده نمایند.

عرق نعنا در طب سنتی

عرق نعنا در طب سنتی

تهیه عرق نعنا همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، به روش سنتی و مدرن انجام می‌گیرد. در روش‌های سنتی از دیگ بخار برای تهیه عرق نعنای خالص استفاده می شود. در روش جدید با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و کارخانه ها به تهیه عرق نعنا می پردازند. عرق نعنا تولید شده را می‌توانید از مغازه های متفاوت و یا فروشگاه های معتبر تهیه کنید. این در حالی که برخی از کارخانه ها نیز به بسته بندی کردن این محصول می پردازند و آن را در فروشگاه های معتبر با قیمتی استثنائی به فروش می‌رسانند.

تهیه عرق نعنا به صورت انبوه و عمده از کارخانه ها که به تهیه آن اقدام می ورزند نیز امکان پذیر است و همین امر موجب پایین آمدن قیمت این محصول می شود. خرید عرق نعنا به صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر شده است. در روش حضوری شما با مراجعه به فروشگاه ها و مغازه های عرقیاتی می توانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید اما در روش غیر حضوری یا اینترنتی می توانید محصول را در فروشگاه های معتبر اینترنتی ببینید و آن را سفارش دهید، سپس هزینه آن را از درگاه‌های اینترنتی پرداخت نمایید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. استفاده کردن از روش غیر حضوری و مجازی در سال‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا رواج بیشتری یافته است و بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است.

با توجه به موارد گفته شده و خواص و مزایای که عرق نعنا دارد، توصیه می کنیم که حتما آن را در منزل خودتان داشته باشید تا هر زمان که به آن احتیاج پیدا کردید، در دسترستان قرار داشته باشد. این محصول در بیرون از یخچال و به دور از نور خورشید نگهداری می شود و به ندرت خراب می گردد. در حقیقت نگهداری عرق نعنا به آسانی میسر است و نیازی به روشهای پیچیده ندارد. بهتر است عرق نعنا را به صورت ماهیانه خریداری نمایید تا بتوانید از خواص آن به صورت کاملا طبیعی استفاده کنید. زیرا عرق های کهنه و قدیمی ممکن است خواص چندانی نداشته باشند.