روش پرورش سبزی نعناع چگونه است؟

کشت و روش پرورشنعناع چگونه است؟ آیا این محصول می تواند در مناطق مختلف با آب و هوای گوناگون کشت داده شود؟ آیا برای داشتن بار مرغوب سبزی نعناع نیاز به مراقبت های ویژه هست؟
وجود سبزی ها در وعده های غذایی همانطور که می دانید به شدت توصیه شده است. دلیل این امر سلولز و فیبری است که در بافت های گیاهی به فراوانی وجود دارد در صورتی که در بافت جانوارن و گوشت کمتر یافت می شود.
سلولز و فیبر موجود در بافت های گیاهی کمک می کند تا کار روده ها به آسانی انجام شده و غذای بلعیده شده مراحل هضم و جذب را راحت تر و بهتر طی نماید.
این موضوع یعنی، تغذیه سالم و تغذیه سالم به معنای سلامت هر چه بیشتر روح و جسم خواهد بود.
به همین دلیل سبزی خوردن به عنوان موادی در کنار غذای اصلی یکی از عادت های پسندیده ای است که در رژیم غذایی می تواند رعایت شود.
برخی از سبزی های خوردنی بیشتر به خاطر طعم خوشایندشان معروف هستند و برخی مانند گیاه نعناع علاوه بر اینکه طعم و بوی مطبوعی دارند، از نظر خواص درمانی نیز بسیار حائز اهمیت می باشند.
به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کشت این محصول هستند به خصوص اینکه علاوه بر حضور در سبزی خوردن هنگام سرو غذا، از آن می توان به عنوان چاشنی نیز در خوش طعم کردن انواع غذاها استفاده کرد.

پرورش حرفه ای سبزی نعناع

برخی از سبزی ها و گیاهان یک ساله هستند. به این معنی که پس از یک بار سبز شدن و با رسیدن فصل سرد، خشک شده و از بین خواهند رفت. بنابراین برای داشتن آن ها باید مجدداً مراحل کشت را انجام داد و گیاهان جدیدی تولید نمود.
برخی از گیاهان نیز چند ساله هستند مانند نعناع. این گیاهان رشد و تکثیر بالایی داشته و در نتیجه پرورش آن ها نمی تواند کار چندان مشکلی باشد.
در مورد نعناع رعایت برخی نکات اهمیت دارد. از این جمله می توان به رطوبت خاک اشاره کرد. اگر خاک بیش از اندازه خشک و یا بیش از اندازه تر باشد، نعناع رشد قابل توجهی نخواهد داشت.
از دیگر نکاتی که می توان هنگام کشت آن مورد توجه قرار داد، قرار گیری آن در برابر نور خورشید است.
گیاه دارویی نعناع می تواند در سایه کم رنگ رشد بهتری نسبت به آفتاب کامل داشته باشد. این بدین معنی نیست که کشت آن در آفتاب غیر ممکن است اما ممکن است بازدهی کمتری نسبت به کشت در حالت نیمه سایه داشته باشد.
این گیاه چند ساله که با رشد قابل توجه خود می تواند مفید و سودآور باشد، نیاز به مراقبت هایی چون جلوگیری از بروز آفاتی مانند شته و زنگ خواهد داشت.
منبع: گیاهان دارویی و زینتی