روش تهیه تنتور نعناع

تنتور نعناع چه خاصیتی دارد؟ روش تهیه تنتور گیاه به چه صورت است؟ اگر از درد های میگرنی رنج می برید روغن نعناع بهترین تسکین دهنده می باشد.
یکی از فراورده های مهم گیاه دارویی نعناع تنتور می باشد که تاثیر پذیری بیشتری نسبت به سایر داروهای گیاهی آن دارد این محصول را هم می توان به صورت آماده تهیه کرد و یا در منزل درست کرده و استفاده نمود.

روش تهیه تنتور

طرز تهیه تنتور نعناع تقریبا مانند عصاره آن است بدین صورت که 10 گرم نعناع خشک و یا 20 گرم گیاه تازه را پس از خورد کردن در ظرف شیشه ای ریخته و پنج برابر آن الکل اتیلیک به آن اضافه کنید سپس درب آن را بسته یک بار تکان دهید و به مدت ده الی چهارده روز زمان لازم برای آماده شدن تنتور می باشد درطی این مدت یک روز در میان ظرف تکان داده شود و آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید بعد از گذشت زمان مقرر محصول را از صافی رد کرده و در ظرف شیشه ای تیره نگهداری کنید. تاریخ انقضای این محلول دو سال توصیه شده است در تولید آن نباید از الکلهای صنعتی استفاده کرد و همچنین برای جلوگیری از اکسید شدن محلول از مواد ضد اکسید اسیون به مقدار خیلی کم میتوان استفاده نمود.
بیشترین تاثیر تنتور نعناع برای برطرف کردن سرماخوردگی، تسکین دهنده سردرد های میگرنی و پایین آورنده تب می باشد، بدین صورت که روغن را بر پیشانی و اطراف بینی مالیده و از خواص آن جهت بر طرف کردن درد سر و عوارض سرماخوردگی بهره بگیرید.

منبع: گیاهان دارویی و زینتی