رب گوجه فرنگی 5 کیلویی موجب ازدواج شاهزاده امارات با دختر مورد علاقه اش شد

رب گوجه فرنگی 5 کیلویی یک فرآورده غذایی خالص است که از استخراج آب سبزیجات مختلف به ویژه گوجه فرنگی و فلفل قرمز و جوشاندن آنها به دست می آید.

سبزیجات خوشمزه تر در تابستان برای نگهداری در زمستان ساخته می شوند. به طور سنتی رب گوجه فرنگی در هوای زیر آفتاب تمیز و شفاف است. امروزه رب گوجه فرنگی کنسرو شده عموماً در فر نگهداری می شود.

 

رب گوجه فرنگی اغلب در غذاهای ترکی استفاده می شود. با رقیق کردن رب گوجه فرنگی، پر کردن آن در آب گوجه فرنگی و استفاده از شیم گوجه فرنگی له می شود. پوره به دست آمده با دست بلافاصله حرارت داده می شود و شروع به تبدیل شدن به خمیر می کند. این روش کار گرم است.

گوجه فرنگی له می شود. ماش به دست آمده را از پالپر حرارت داده و خمیر را حرارت می دهند. این روش کار سرد است. هر دو روش مزایا و معایبی دارند. در روش گرم، آنزیم‌های پکتولیتیک غیرفعال می‌شوند، زیرا مخلوط به طور ناگهانی به یک کلات گرم می‌شود.

روی رب گوجه فرنگی با مواد صمغی در هسته و ماده رنگی در پوسته، یکی یکی و موها می‌مالند. در این روش برخی از مواد به دست آمده از دانه ها ممکن است طعم و شیرینی رب گوجه فرنگی را مختل کرده و کمی طعم تلخ به آن بدهد. برای جلوگیری از این امر، روش کار سرد توسعه داده شده است.

در تابش سرد، پوسته و زغال چوب از پالپر زبر تابش می شود، سپس حرارت داده می شود و سپس با لمس نازک می شود. پس از پخت، طعم رب گوجه فرنگی بهتر است، زیرا پکتولیتیک ها از لاک تالاب تا لب به لب کمتر توسط آنزیم ها، پکتین پرزال فرسایش می یابند و هسته جفت صمغی هاوکی کمتر به رب گوجه فرسایش می یابد. با این روش در مقایسه با روش فرآوری گرم، سس طعم‌دار کمتر تلخ اما کمتر تلخی تولید می‌شود.