درب ضد سرقت روکش فلز قابلیت نورافزایی در خانه را دارد

اکنون که نام درب ضد سرقت روکش فلز را می دانید و اطلاعات کمی در مورد آن دارید، وقت آن رسیده است که در مورد درب ضد سرقت و ویژگی های آن بیشتر بدانید. در پاسخ به این سوال که درب ضد سرقت چیست باید بگوییم که به عنوان نام این نوع درب می توان گفت که این نوع درب در برابر حریق بسیار مقاوم بوده و در برابر آتش و حرارت آسیب می بیند وجود ندارد.

اما باید توجه داشته باشید که وقتی می گوییم این درب ها نسوز هستند به این معنی نیست که هر نوع حرارتی با هر شدتی به این درب ها آسیب می زند، به هیچ وجه آسیب نمی بیند، بلکه هر کدام از این درب ها با توجه به مواد ساخته شده از آن، نحوه ساخت، محیط اطراف، مقدار مشخصی اکسیژن و آستانه مقاومت در برابر آتش دارند و اگر این آستانه مقاومت آنها را بشکند، درب ضد سرقت شروع به آسیب می کند.

بنابراین به طور کلی هدف اصلی از تولید درب ضد سرقت جلوگیری از ورود حریق به مناطق دیگر است. به عنوان مثال اگر واحدی در آپارتمانی آتش بگیرد و برای درب آن واحد از درب ضد سرقت استفاده شود، آتش به واحدهای دیگر سرایت نمی کند یا حداقل زمان بیشتری برای سرایت آتش به واحدهای دیگر نیاز است.

در آن زمان آتش نشانان می توانند اقدام کنند و زمان بیشتری برای کنترل آتش داشته باشند. به طور کلی درب ضد سرقت می تواند از صدمات جبران ناپذیری به ساختمان ها و ساکنین در هنگام وقوع حادثه جلوگیری کرده و ایمنی ساختمان ها را تا حد زیادی افزایش دهد.

درب ضد سرقت را می توان از چند جهت طبقه بندی کرد. به عنوان مثال از نظر اندازه می توان این درب را در دسته درب ضد سرقت دو لنگه، درب ضد سرقت یک و نیم لنگه و درب ضد سرقت تک لنگه قرار داد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این درب ها علاوه بر طبقه بندی سایز دارای طبقه بندی متریال نیز هستند. اما در ایران بیشتر از درب ضد سرقت استیل استفاده می شود که قابلیت تحمل آتش در دمای هشتصد درجه به مدت چهار ساعت را دارد.