دختری با سیب زمینی وارداتی راهی قبرستان شد

علیرغم اهمیت درک پتانسیل سیب زمینی وارداتی برای کمک به آینده هوشمند آب و هوایی، در مقایسه با سایر محصولات، به خصوص در مقیاس جهانی، مطالعات قبلی مدلسازی سیب زمینی وجود ندارد.

Hijmans یکی از نمونه های بسیار معدود است، اما این مطالعه تنها اثرات تغییرات دما را بر بازده بالقوه، بدون در نظر گرفتن تغییرات CO2 و بارش بررسی کرد. به عنوان یک محصول C3، بازده سیب زمینی احتمالاً با افزایش CO2 به دلیل کوددهی CO2 افزایش می یابد.

گنجاندن این اثرات به ویژه مهم است زیرا برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افزایش CO2 مهم‌تر از سایر تغییرات متوسط ​​آب و هوایی است. ریموندو و همکاران (2018) یک پارامتر CO2 را در شبیه‌سازی‌های جهانی سیب‌زمینی شامل می‌شود، اما سازگاری‌های تنوع و تاریخ کاشت در آینده را در نظر نمی‌گیرد.

ریموندو و همکاران (2018) عملکرد جهانی پروژه تا اواسط قرن بیست و یکم 2-6٪ کاهش می یابد و Hijmans با توجه به انطباق با تغییرات آب و هوا و نه لقاح CO2، 9-18٪ کاهش می یابد.

مطالعات تأثیر تغییر آب و هوا ممکن است دقت خود را از دست بدهند اگر حداقل برخی از اقدامات سازگاری مستقل را شامل نشوند. از 91 تجزیه و تحلیل منتشر شده در مورد تأثیرات تغییر آب و هوا بر عملکرد محصول که در گزارش پنجمین گزارش ارزیابی تغییرات آب و هوایی بین دولتی گنجانده شده است، 33 مورد شامل اقدامات سازگاری بود.

این اقدامات محدود به تغییر در تاریخ کاشت، آبیاری، تنوع محصول و کود بود. در واقع، بسیاری از اقدامات سازگاری وجود دارد که به دلیل محدودیت‌های مدل فعلی یا عدم آگاهی از فرآیندهای مبتنی بر مکان خاص، در مطالعات مدل‌سازی محصول گنجانده نشده‌اند.

در اینجا ما اثرات تغییر آب و هوا بر محصول سیب زمینی را در سطح جهانی شبیه‌سازی می‌کنیم، برخلاف مطالعات قبلی مدل‌سازی تغییرات آب و هوایی سیب‌زمینی جهانی، لقاح CO2 را در کنار سازگاری با تغییرات آب و هوایی در نظر می‌گیریم.

مطابق با اهداف کلی این بخش تخصصی از مرزها در سیستم های غذایی پایدار، ما تأثیرات آب و هوایی آینده را بر محصول سیب زمینی ارزیابی می کنیم و در مورد هوشمندی آب و هوای این پیش بینی ها اظهار نظر می کنیم.