خودرن تخمه آفتابگردان گلپر موجب از بین رفتن ورم ها می شود

تخمه آفتابگردان گلپر مواد غذایی مفیدی است که دارای مواد مغذی زیادی از جمله چربی های سالم، ترکیبات گیاهی مفید و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. تخمه های آفتابگردان اساساً میوه های آفتابگردان (Helianthus annuus) هستند و دارای طعمی آجیلی هستند.

این دانه ها را می توانید به صورت خام، بو داده مصرف کنید یا در غذاهای مختلف مخلوط کنید. چندین مطالعه ثابت کرده اند که فواید تخمه آفتابگردان غیرقابل درک است. تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E و سلنیوم است که آنتی اکسیدان هستند.

این آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند و از بیماری های مزمن شدید جلوگیری می کنند. افرادی که از التهاب کوتاه مدت یا مزمن رنج می برند، از مصرف تخمه آفتابگردان سود می برند.

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین E، فلاونوئیدها، فنل ها، تانن ها و ساپونین ها است. ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان سطوح پروتئین واکنشی C را به حداقل می رساند. فلاونوئیدها و سایر اجزاء نیز برای به حداقل رساندن التهاب مفید هستند.

یک مطالعه پزشکی نشان داد که مصرف تخمه آفتابگردان و سایر دانه ها پنج بار یا بیشتر در هفته منجر به کاهش سطح التهاب می شود. اما مطالعات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

سلامت قلب شما را بهبود می بخشد و دارای خواص ضد توموری است. تخمه آفتابگردان حاوی مقدار بیشتری کاروتنوئید و توکوفرول است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و از بدن شما در برابر آسیب رادیکال ها محافظت می کند. چندین مطالعه ثابت کرده اند که تخمه آفتابگردان برای تصلب شرایین، بیماری های شریانی، سکته مغزی، فشار خون بالا و سرطان مفید است.

بدن انسان نمی تواند توکوفرول یا ویتامین E را در بدن تولید کند. مردم معمولاً اینها را از طریق رژیم غذایی خود دریافت می کنند. بنابراین، دانه های آفتابگردان یک انتخاب محبوب هستند زیرا سرشار از ویتامین E هستند.

منیزیم موجود در تخمه آفتابگردان سطح فشار خون را در بدن شما کاهش می دهد. علاوه بر این، تخمه آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع، به ویژه اسید لینولئیک است. با استفاده از لینولئیک اسید، بدن شما ترکیبی شبیه هورمون تولید می کند که رگ های خونی را شل می کند و فشار خون را به حداقل می رساند. این اسید چرب سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد.