خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

خواص عرق نعنا بسیار زیاد است که به صورت خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:۱. تقویت کننده دستگاه گوارش

۲. ضد اسهال و ضد درد

۳. ضد نفخ

۴. رفع کننده دل درد و دل پیچه

۵. بر طرف‌کنندگی ناراحتی‌های معده

۶. اشتها آور

۷. کاهش آب‌ریزش بینی در هنگام سرما خوردگی

۸. خنک‌ کنندگی و خوش‌بویی دهان و کمک به بهداشت آن

عرق نعنا تقویت کننده معده است و به هضم و سنگینی آن نیز کمک می‌کند. به دلیل خاصیت ضد نفخ بودن عرق نعنا، مصرف یک استکان از آن قبل از خوردن غذاهایی مثل آب‌گوشت که دارای حبوبات هستند، توصیه می‌گردد. بسیاری از افرادی که مبتلا به مشکلات گوارشی مثل نفخ یا سنگینی معده هستند، می‌توانند از خواص معجزه‌‌آسا عرق نعناع بهره‌مند شوند. البته افرادی که سوزش معده دارند باید با نظر پزشک عرق نعنا مصرف کنند؛ چرا که سوزش معده ناشی از شل شدن عضلات سر معده است و عرق نعناع با خاصیت اسپاسمی که دارد، این مشکل را تشدید خواهد کرد.اسانس نعناع علاوه بر داشتن خواص میکروب زدایی و ضدعفونی کننده، برای رفع گرفتگی بینی نیز موثر است. اسید رزمارینیک موجود در گیاه نعناع، مجاری تنفسی را باز کرده و حتی می‌تواند در برطرف کردن عارضه‌هایی مثل آسم و آلرژی نیز موثر باشد. مصرف عرق نعنا یا قرص نعنا به رفع بوی دهان و پیش‌ گیری از ابتلا به بیماری‌های لثه کمک می‌کند. این گیاه یک ضدعفونی‌کننده طبیعی دهان نیز به حساب می‌رود، برای همین در تولید بعضی دهان‌ شویه‌ها نیز از آن استفاده می‌شود.

خواص عرق نعنا فلفلی برای لاغری

خواص عرق نعنا

خواص عرق نعنا نعناع و انواع آن، خانواده‌ای از گیاهان معطر هستند که به صورت بومی در اروپا و آسیا رشد می‌کنند و هزاران سال است که به دلیل برخورداری از عطر و طعم دلپذیر و خواصشان مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این گیاه و فرآورده‌های آن برای خوشبو کردن دهان، آبنبات‌ها و سایر مواد غذایی استفاده می‌شود.علاوه بر این، بسیاری از مردم از دمنوش نعناع، به عنوان یک نوشیدنی بدون کافئین لذت می‌برند. ما در ایران محصولی به نام عرق نعناع داریم که در حقیقت عصاره‌ی نعناع به صورت مایع است و به گفته‌ اطباء سنتی و گیاهی، خواص فراوانی برای بدن و بسیاری از بیماری‌ها دارد. منتول، ماده موثره نعناع است که خاصیت خنک کنندگی و رایحه‌ این گیاه را به آن می‌بخشد.از آنجا که نعناع به عنوان یک تسکین‌ دهنده و شل‌کننده عضلات عمل می‌کند، ممکن است عصاره‌ی آن و عرق نعناع انواع خاصی از سردرد‌ها را نیز بهبود دهند. منتول موجود در نعناع باعث افزایش جریان خون و احساس خنکی می‌شود و احتمالا درد را کاهش می‌دهد.نعناع، علاوه بر این که رایحه‌ دلپذیری دارد، دارای خواص ضد باکتریایی است که به از بین بردن میکروب‌های ایجاد کننده پلاک دندان کمک می‌کند و در نتیجه قادر است بوی بد دهان را درمان کند. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف عصاره‌ نعناع و شستشوی دهان با آن، می‌تواند به مرور زمان به خوشبو شدن تنفس و دهان کمک کند.نعناع دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی است. به همین خاطر نوشیدن دمنوش یا عرق نعنا می‌تواند با گرفتگی ناشی از عفونت در سینوس‌ها، مبارزه کند.علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که منتول، یکی از ترکیبات فعال در نعناع، جریان هوا در مجاری بینی را بهبود می‌بخشد؛ بنابر این بخور نعناع می‌تواند برای تنفس بهتر شما مفید باشد. گر چه اثرات عرق نعناع بر احتقان بینی مورد مطالعه قرار نگرفته‌است، اما شواهد نشان می‌دهند که ممکن است مفید باشد.چای و عرق نعناع ممکن است سطح انرژی را بهبود بخشند و خستگی روزانه را کاهش دهند. درحالی که هیچ مطالعه‌ای به طور اختصاصی این دو را مورد بررسی قرار نداده است، تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات طبیعی موجود در نعناع اثرات مفیدی بر سطح انرژی دارند.از آنجا که نعناع به عنوان یک شل‌کننده‌ عضلات عمل می‌کند، ممکن است گرفتگی قاعدگی را تسکین دهد. در حالی که عرق نعناع تا به حال مستقیما مورد مطالعه قرار نگرفته‌ است، ترکیبات موجود در گیاه نعناع بر بهبود علائم قاعدگی موثر واقع شده‌اند.

عرق نعنا فلفلی برای لاغری

عرق نعنا فلفلی برای لاغری نعنا فلفلی یک گیاه دو رگه و یکی از گونه‌های مطرح نعنا است. گیاهی است پایا که توسط ساقه های خزنده هوایی و زیر زمینی تکثیر می یابد،دارای ساقه های چهار گوش به طول ۴۰ تا ۸۰ سانتیمتر و گلهای بنفش روشن که به صورت خوشه‌های مرکب می باشد،است. برگ ها بر حسب گونه گیاه تا حدودی متغیر هستند. برگ ها دارای رنگ سبز مایل به قرمز است، تعداد زیادی از گونه های مختلف گیاه شناخته شده است که دارای رنگ برگ ها، ساقه و عطر متفاوت از هم است.این گیاه از بویی مطبوع و مزه‌ای خنک و کمی تند برخوردار است.عرق نعناع فلفلی کالری کمی دارد و برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که این عرق،با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.علاوه بر این عرق نعناع فلفلی با بهبود هضم غذا و حرکات روده و افزایش جریان صفراوی ، به هضم سریع تر و بهتر چربی ها کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.عرق نعناع فلفلی کالری کمی دارد و برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد که این عرق که،با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری می تواند باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.علاوه بر این عرق نعناع فلفلی با بهبود هضم غذا و حرکات روده و افزایش جریان صفراوی،به هضم سریع تر و بهتر چربی ها کمک کرده و با افزایش کالری سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.عرق گیاهی نعنا فلفلی تاثیری برابر با ۱۰۰۰ میلی گرم استامینوفن دارد.بهترین زمان برای مصرف آن، صبح ها می باشد زیرا در این زمان باعث بهبود بهتر عملکرد سیستم گوارشی و همچنین خوشبویی دهان می شود.از عرق نعناع فلفلی می توان برای درمان سردرد و میگرن نیز استفاده نمودو اثرات آرامش بخشی آن را در طی یک مرحله کوتاه مدت مصرف مشاهده کرد. استفاه موضعی از عرق نعناع فلفلی می تواند علائم سردرد تنشی را کاهش داده و نوعی تسکین دهنده سنتی برای میگرن و سردرد های عصبی باشد. برای کاهش درد های میگرنی می توان از دو تا سه قطره عرق نعنا فلفلی به صورت موضعی بر روی پیشانی استفاده نمود.از نظر طب سنتی عرق نعناع فلفلی دارای طبع گرم است و در ۱۰۰ گرم عرق نعناع فلفلی ۷۰ کالری موجود است. این گیاه برای افرادی که دچار سوهاضمه هستند بسیار مفید است زیرا باعث آرامش عضلات معده و بهتر شدن گردش صفرا می شود، البته افرادی که دچار رفکلاس معده هستند بهتر است از عرق نعناع فلفلی استفاده نکنند.