خواص دارویی عرق نعناع فلفلی

عرق نعناع جزء عرقیجات گیاهی و دارویی با کاربرد فراوان می باشد. عرق نعناع فلفلی یکی از نمونه های این محصول است که خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد و در طب سنتی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. استفاده از عرق نعناع فلفلی باعث تقویت سیستم گوارش شده و در هضم غذا موثر و مفید می باشد. از مهم ترین خواص این عرق گیاهی درمان سوء هاضمه و درد معده می باشد. بهترین عرق نعناع فلفلی با قیمت ویژه و بسیار مناسب توسط این مرکز به فروش می رسد. بالا بودن خواص دارویی عرق نعناع سبب جذب مصرف کنندگان بی شماری شده است.

خواص دارویی عرق نعناع فلفلی

خواص دارویی عرق نعناع

خواص دارویی عرق نعناع عرق نعناع دارای خواص دارویی و درمانی شگفت انگیز و فراوان می باشد که سبب شده تا افراد زیادی جزء مصرف کنندگان همیشگی این محصول گیاهی پرخاصیت باشند. بهترین نمونه عرق نعناع آن است که به روش طبیعی تولید شده باشد و بدون هیچ گونه نگهدارنده و یا مواد افزودنی شیمیایی تولید شود. در این صورت خواص و اهمیت دارویی آن چند برابر خواهد بود. از این رو اگر می خواهید از تمامی خاصیت های این عرق گیاهی بهره مند بشوید نمونه طبیعی و اصل آن را تهیه کنید.

از مهم ترین و کاربردی تری خواص دارویی عرق نعناع می توان به تقویت سیستم گوارش همچون معده، روده و کبد اشاره کرد. مثرف عرق نعناع می تواند از بیماری سرطان نیز پیشگیری کند. در صورتی که معده آرامی داشته باشید و سیستم گوارش شما تقویت شده باشد مسلما از بروز بیماری های خطرناکی همچون سرطان در امان خواهید ماند.

اگر دچار درد معده، دل پیچه و یا دل درد شده اید استفاده از عرق نعناع می تواند تاثیر فوری و فوق العاده ای در درمان آن ایجاد کند. در طب سنتی عرق نعناع جایگاه ویژه ای دارد و این محصول طبیعی و گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده و تجویز می شود. عرق نعناع را می توانید برای خوشبو شدن دهان استفاده کنید. این عرق گیاهی می تواند همچون یک دهان شویه مقوی و اثر گذار برای شما باشد که علاوه بر تقویت دندان و لثه از بوی بد دهان شما جلوگیری کند و حس خوبی به شما بدهد.

عرق نعناع برای اسهال نیز مفید است. از این رو اگر شکم روی دارید باید بدانید که مصرف عرق نعناع می تواند برای شما بسیار مفید و موثر باشد. عرق نعناع همچنین حاوی موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و در جذب ترکیبات موثر در غذا بسیار موثر است.

اسانس نعناع در صنایع غذایی ، بهداشتی و آرایشی ، شیرینی پزی ، نوشابه سازی و تولید ادویه مورد استفاده قرار می گیرد . نعناع فلفلی به دلیل خواص چاشنی و بادشکنی آن با دیگر گیاهانی که برای تولید چای استفاده می شوند در ارتباط است . از اسانس نعناع فلفلی برای تهیه آب های معطر یا محلول های الکلی نیز استفاده می شود . در اهواز کنار بسته های خرما شاخه ای از نعناع قرار می دهند که از کرم زدگی آن جلوگیری نماید . اسانس نعناع را در شیرینی پزی جهت ساخت و تهیه قرص نعناع به کار می برند که بسیار مطبوع و در عین حال ضد کرم روده است .

این عرق گیاهی بسیار خوش عطر و بو بوده و بوییدن آن حس آرامش به شما خواهد بخشید. از دیرباز استفاده از نعناع به عنوان یک نوع سبزی خوردن برای خوشبو شدن دهان استفاده می شده است. امروزه نیز این گیاه سبز و خوشبو کاربردهای فراوانی دارد. علاوه بر اینکه از برگ گیاه به صورت مستقیم می توان استفاده های زیادی کرد از عرق آن نیز در درمان بیماری های زیادی به کار گرفته می شود.

منتول – ترکیب شیمیایی اصلی نعناع فلفلی – ضداحتقانی مؤثر است. ضداحتقان‌ها، غشاهای متورم را در بینی منقبض و جمع می‌کنند و درنتیجه تنفس راحت‌تر می‌شود. همچنین منتول یک خلط‌آور است. خلط‌آورها، مخاط و بلغم موجود در ریه‌ها را شل می‌کنند و آنها را بالا می‌آورند (به سمت گلو). خلط‌آورها برای افرادی که سرفه می‌کنند و در سینه‌شان خلط دارند، بسیار مفید هستند.

عرق نعناع فلفلی

عرق نعناع فلفلی عرق نعناع فلفلی برای سر درد و میگرن بسیار مفید می باشد و استفاده از آن می تواند به عنوان مسکن قوی و سریع عمل کند. علاوه بر این در زمان سرما خوردگی از این عرق گیاهی غافل نشوید. زیرا می تواند در درمان آب ریزش بینی و قطع آن بسیار موثر باشد.

عرق نعناع فلفلی را بهتر است در حد تعادل مصرف نمایید تا اثر آن را به خوبی مشاهده کنید. مسلما زیادی در مصرف هر عرق گیاهی می تواند اثرات عکس به دنبال داشته باشد. از این رو بهتر است این عرق گیاهی را به صورت طبیعی و تازه و نیز در حد اعتدال مصرف نمایید.

بسیاری از زنان بارداری که در طول دوران بارداری دچار حالت تهوع می‌شوند، می‌گویند که مصرف اَشکال مختلف نعناع فلفلی در کاهش حالت تهوع آنها مؤثر بوده است. بااین‌حال مطالعات در این زمینه غیرقاطع یا متناقض هستند.

کلیگلر و چادهارای، دو تن از محققانی که اثربخشی عرق نعناع فلفلی را برای مقاصد مختلف بررسی می‌کنند، هشدار می‌دهند که «روغن این گیاه برای بازکردن قاعدگی زنان به‌کار می‌رود و باید در طول حاملگی از آن اجتناب شود.» محققان مرکز تحقیقات سلامت باروری و ناباروری فاطمه زهرا در تهران به این نتیجه رسیدند که نعناع هیچ اثری روی تهوع و استفراغ در دوره‌ی بارداری ندارد. زنان باردار قبل از مصرف نعناع فلفلی به هر دلیل باید با پزشک‌شان مشورت کنند.

نعناع فلفلی مانند بسیاری از گیاهان دیگر می‌تواند با سایر گیاهان، مکمل های غذایی یا داروها تداخل داشته باشد، همچنین ممکن است در برخی افراد حساس باعث بروز عوارض جانبی شود. بعضی از مردم نیز به نعناع فلفلی آلرژی (حساسیت) دارند. همه‌ی افرادی که از قبل دارو مصرف می‌کنند، باید قبل از استفاده از نعناع فلفلی با پزشک مشورت کنند.

برای اینکه بتوانید یک عرق نعناع فلفلی با کیفیت بالا و طبیعی تهیه کنید بهتر است از طریق همین مرکز اقدام به ثبت سفارش کرده و این محصول را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

عرق نعناع فلفلی دارای خواص فراوانی بوده و به شما توصیه می کنم از این عرق گیاهی غافل نشده و آن را در درمان بیماری هایی همچون ناراحتی های گوارشی و … استفاده کنید. در صورتی که دچار تهوع و استفراغ هستید و یا در دوران شیمی درمانی دچار تهوع شده اید مصرف عرق نعناع فلفلی تاثیر زیادی در آرام شدن سیستم گوارش و درمان تهوع خواهد داشت.