خرید بهترین نعناع هندی

اسانس نعناع هندی بهترین رایحه برای تولید عطر و ادکلن می باشد این گونه نعناع یک گیاه وارداتی است به طور عمده خرید و فروش می شود.
نعناع هندی گیاهی چند ساله و بوته ای از خانواده نعناعیان است اولین گونه شناخته شده از نعناع که به شکل بوته ای می باشد.بومی قاره آسیاست البته در مناطق گرمسیر آن رویش دارد منشا آن کشور هند بوده و با گذشت زمان به کشورهای دیگری چون چین، اندونزی، فلیپین و … پراکنش یافت.
نعناع هندی که نام دیگر آن پچولی می باشد دارای بوی مطبوع و نافذ بوده و ترکیب مهم اسانس آن پچولول می باشد این گیاه به خاطر مواد موثره ای متفاوتش بیشتر خاصیت دارویی داشته و همچنین به دلیل رایحه تند و مطبوع آن از صدها سال پیش تاکنون در تهیه عطر و ادکلن برند های اروپایی استفاده می شده است و در صنایع آرایشی و بهداشتی از اسانس آن در تولید فراورده های مانند دستمال کاغذی های معطر، شوینده های بهداشتی، خمیر دندان ها و … استفاده می کنند.
از خواص دارویی آن می توان به تب بر، نشاط آور، ادرا آور، ضد التهاب و… اشاره کرد. با سوزاندن چوب نعناع هندی (عود) در رایحه درمانی برای بیماران روحی برای شادی بخشیدن به آنها استفاده می گردد که در برخی کشور ها در معبد اینکار را جهت آرامشی درونی و روانی انجام می داده اند.علاوه بر موارد فوق به عنوان دافع حشرات و موریانه هم ذکر شده است که در تولید حشره کش های قوی از اسانس گیاه استفاده می کنند.
نعناع هندی از یک گیاه غیر بومی است و جزو گیاهان وارداتی محسوب می شود و در فروشگاه های بزرگ با بهترین کیفیت به طور عمده خرید و فروش می شود.

منبع: گیاهان دارویی و زینتی