تفاوت خواص گیاه نعناع و پونه در چیست؟

آیا شما نیز تفاوت دقیق بین دو گیاه یا سبزی خوراکی نعناع و پونه را نمی دانید؟ این تفاوت در چیست و چرا این دو گیاه را اکثر افراد از نظر ظاهر و خواص با هم اشتباه می گیرند؟
در دسته بندی گیاهان و جانوارن از گروه های مختلفی استفاده می شود. در واقع هر گونه گیاهی در یک دسته یا راسته که خانواده ای بزرگ تر هستند جای می گیرند.
پس از آن این خانواده برزگ تر شده و به تیره می رسد. گیاهانی که در یک تیره هستند مسلماً از نظر داشتن خواصی چون شکل و مدل گل، برگ و اندازه، به یکدیگر شباهت زیادی دارند. اما مسلماً تفاوت های قابل ملاحظه ای نیز در بین آن ها وجود داشته است که منجر به نام گذاری متفاوت بر هر یک شده است.

تفاوت نعناع و پونه در چیست؟

نعناع و پونه هر دو در تیره نعنائیان وجود دارند. بنابراین کاملاً طبیعی است که شباهت های زیادی داشته باشند و در نتیجه هر فرد با اطلاعات کمتر، این دو را اشتباه بگیرد.
اما همانگونه که ذکر شد بین هر دوی این نوع گیاه، تفاوت هایی نیز وجود دارد که منجر به تمایز بین آن ها خواهد شد.
خواص گیاه نعناع به طور کلی در برخی ویژگی ها کمی از پونه عقب تر است به عنوان مثال اگر رایحه آن ها را در نظر بگیریم، رایحه پونه به مراتب بیشتر و شدیدتر از نعناع می باشد. از سوی دیگر هر دوی این گیاهان دارای کرک هایی بر روی برگ می باشند. بر طبق آنچه گفته شد، گیاه نعناع در مقایسه با پونه کرک کمتری بر روی برگ های خود خواهد داشت.
هر دوی این گیاهان برای درمان نفخ شکم و مشکلات معده بسیار مناسب هستند.
در مورد گیاه نعناع به خصوص می توان به خواص ضدالتهابی آن نیز اشاره ویژه داشت.
به دلیل اثری که بر کاهش التهاب می گذارد، این گیاه به شدت برای کسانی که مبتلا به آسم و التهاب های تنفسی هستند، توصیه شده است.
منبع: گیاهان دارویی و زینتی