بهترین ادویه نعناع فلفلی

آیا پس از خوردن دوغ و ماست دچار نفخ معده می شوید؟ مصرف مرغ و ماهی طولانی باعث دردهای رماتیسمی می شود مصرف ادویه نعناع فلفلی بهترین مکمل غذا های سردی می باشد.
نعناع فلفلی به خاطر طبع گرم و خشک و خاصییت ضدباکتریالی در صنایع غذایی بسیار ارزشمند است و به عنوان ادویه ،چاشنی، نگهدارنده طبیعی و ضد قارچ بسیار استفاده می شود. علاوه بر اینکه پودر نعناع خشک به تنهایی یک ادویه پرخاصیت بوده و مصرف عمومی دارد و همچنین با گیاهان معطر دیگر نیز ترکیب شده و یک ادویه مخصوص برای مصارف مختلف تهیه میگردد از جمله در ترکیب ادویه هفت گیاه، ادویه کاری ، ادویه جات مخصوص مرغ و ماهی در اکثر رستورانها و آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیر.
موارد مصرفی
از جمله مصارف عمومی و خانگی آن به عنوان خوش بو کننده، مکمل سردی و ضد نقخ در ماست و دوغ و به صورت نعناع داغ در انواع آشها مصرف دارد از انجایی که نعناع فلفلی حاوی رایحه می باشد و به عنوان یک سبزی معطر شناخته شده است و به دلیل پایین آورنده کلسترل خون بیشتر در کباب کوبیده و کوفته های محلی استفاده می گردد، علاوه بر این نعناع تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد و گاز معده و روده را خالی می کند.
طرز تهیه
این ادویه معمولا در بسته بندی ها و برندهای مختلف به طور آماده در فروشگاه های مجازی و مستقیم به فروش می رسد و به طور عمده و خرده در مراکز فروش گیاهان دارویی عرضه می گردد. شما می توانید آن را در منزل تهیه نمایید بدین صورت که نعناع را تهیه کرده پس از شستشو و گرفتن آب آن، در ماکروفر خشک کرده و آسیاب کنید. پودر به دست آمده به تنهایی یا به همراه ادویه جات دیگر مصرف نمایید.
منبع: گیاهان دارویی و زینتی