بادام زمینی گیلان موجب از بین رفتن چربی کبد می شود

برخلاف برخی دیگر از گیاهان حبوبات، بادام زمینی گیلان نسبتاً به شرایط تنش شور حساس است. تثبیت نیتروژن به عنوان تعداد گره ها تحت تأثیر نامطلوب قرار می گیرد و جرم خشک آنها در گیاهان حبوبات به دلیل شوری خاک و آب کاهش می یابد.

اگرچه، بیان شده است که محصولات گره‌دار ممکن است تحمل بیشتری نسبت به محصولات بارور شده تحت چنین تنش‌های غیرزیستی داشته باشند. شرایط شور همچنین مانع جوانه زنی بذر بادام زمینی و تولید زیست توده می شود.

با وجود آن، اغلب در زمین های حاشیه ای و فرعی کشت می شود و تولید بادام زمینی را می توان با استفاده بهینه از نهاده ها و شیوه های زراعی مناسب در شرایط تنش شور بهبود بخشید.

بادام زمینی به دلیل طعم و مزه و کاربرد آن در صنایع غذایی، می تواند به روش های مختلفی برای مصرف فرآوری شود. غلاف ها باید از قبل خشک شوند تا زمانی که به سطح رطوبت ایمن برای نگهداری (تا 9٪) برسند. سپس دانه ها از پوسته جدا شده و بر اساس اندازه و درمان مورد نظر طبقه بندی می شوند.

کره بادام زمینی خمیری است که با بادام زمینی بو داده خشک تهیه می شود. شما می توانید تا 100٪ محتوای بادام زمینی، بسته به نیاز یا سازنده داشته باشید.

آنها حاوی شیرین کننده های مصنوعی، رنگ یا مواد نگهدارنده نیستند، اگرچه برخی از تولیدکنندگان ممکن است نمک، شکر یا روغن را برای تثبیت مخلوط اضافه کنند. تخمین زده می شود که بیش از 50 درصد از بادام زمینی های کشت شده در ایالات متحده به شکل کره بادام زمینی، به ویژه در ساندویچ ها، هم به دلیل طعم لذیذ و هم به دلیل اینکه منبع جایگزین پروتئین گیاهی هستند، مصرف می شوند.

آرد بادام زمینی با بادام زمینی تفت داده شده، خرد شده و بدون چربی درست می شود. این آرد جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک (حساسیت به گلوتن) و گیاهخواران است. آرد بادام زمینی به دلیل طعم و عطر مطبوعش در صنایع غذایی کاربرد گسترده ای دارد. از آن برای تهیه تنقلاتی که مانند سیب زمینی سرخ کرده پخته می شوند و همچنین برای غنی سازی اسموتی ها و غلیظ شدن سس ها استفاده می شود.

این محصول جانبی بادام زمینی برای سرخ کردن، تفت دادن یا اضافه کردن طعم استفاده می شود. روغن بادام زمینی را می توان در دمای بالا استفاده کرد و نقطه دود بالایی دارد. علاوه بر این، غذایی که در آن پخته می شود طعم آن را جذب نمی کند.