اولین محموله گوشت منجمد تنظیم بازار را ناصرالدین قاجار به ایران آورد

در بین مصرف کنندگان، این سوال همیشه مهم است که چه گوشتی را انتخاب کنید منجمد یا سرد. مردم به ویژه به گوشت منجمد تنظیم بازار مشکوک است. این موضوع در بسیاری از افسانه ها و تعصبات پوشیده شده است.

هر کارآفرینی که به نوعی با محصولات گوشتی مرتبط است می داند که بدون ایجاد رژیم دمایی لازم، گوشت تازگی خود را از دست می دهد و باکتری های بیماری زا در آن شروع به رشد می کنند. بنابراین از انجماد برای حفظ ایمنی و کیفیت محصول استفاده می شود.

اما تعداد کمی از مردم می دانند که فرآیند انجماد چگونه انجام می شود. برای اینکه محصول تا حد امکان کیفیت خود را حفظ کند، در سریع ترین زمان ممکن پردازش شده و در معرض انجماد شوک قرار می گیرد. این سریعترین و کارآمدترین راه برای فریز کردن گوشت امروزه است. اکنون یافتن سازنده ای که کالاها را به روش دیگری منجمد کند دشوار است.

ماهیت اصلی انجماد شوک نه در دمای پایین بلکه در کاهش زمان انجماد نهفته است. در طی انجماد معمولی، آب یخ می زند، منبسط می شود و کریستال های یخ ساختار ماهیچه ای گوشت را از بین می برند، گویی آن را پاره می کنند.

در حین انجماد شوک، آب به دلیل میکروکریستالیزاسیون اندازه افزایش نمی یابد. ساختار محصول گوشتی دست نخورده باقی می ماند، گوشت طعم خود را حفظ می کند. بنابراین، هنگام یخ زدایی، به سختی می توان آن را از تازه تشخیص داد.

با انجماد مناسب، بیشتر خواص مفید گوشت حفظ می شود. پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها و عناصر کمیاب در مقایسه با حالت اولیه گوشت عملاً بدون تغییر باقی می مانند.

تنها چیزی که مضرات را منجمد می کند ویتامین C است. عملاً در چنین شرایطی حفظ نمی شود. با این حال، ویتامین C در گوشت یافت نمی شود، آن را فقط در مقدار کمی از گوشت گاو و گوشت خوک یافت می شود.

اما هنگامی که منجمد می شود، عناصر کمیاب مهم برای بدن ما مانند روی، سلنیوم، پتاسیم و منیزیم از بین نمی روند. آنها به ما کمک می کنند تا با عفونت ها و باکتری های بیماری زا مبارزه کنیم، سلول ها را بازیابی کنیم، فشار خون را کنترل کنیم و حافظه خوبی داشته باشیم. آنها 100٪ ذخیره شده اند. برای اینکه گوشت منجمد به طور کامل خواص مفید و طعم عالی خود را حفظ کند، باید به درستی ذوب شود.