ام دی اف طرح بتن موجب افزایش قیمت خانه می شود

تخته های ام دی اف طرح بتن از الیاف چوبی ساخته شده اند که توسط رزین مصنوعی به هم چسبیده و از طریق فشار و گرما فشرده می شوند و در نتیجه یک تخته جامد و بسیار یکنواخت با روکش و دوام خوب ایجاد می شود.

از آنجایی که الیاف به صورت تصادفی جهت گیری می شوند، دستگاه می تواند آنها را در هر جهتی برش دهد و سطح صافی را در معرض لمس قرار دهد. طبیعتاً تخته به خوبی در برابر آب مقاومت نمی کند، اما گزینه هایی در بازار وجود دارد که در برابر رطوبت و حتی گاهی آتش سوزی مقاومت بیشتری دارند.

وقتی صحبت از هزینه ام دی اف به میان می آید، هرچه تخته فیبر ضخیم تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. به طور سنتی، ام دی اف جایگزین بسیار ارزان تری برای اکثر مصالح چوب طبیعی است، به همین دلیل است که یک مصالح ساختمانی محبوب است.

با توجه به این موضوع، بسته به رنگ و کیفیت رنگ مورد استفاده برای تکمیل کابینت‌های ام‌دی‌اف، معمولاً 10 تا 15 درصد گران‌تر از کابینت‌های لکه‌دار هستند. اگر اهل انجام کارهای خود هستید، ساخت قفسه یا کابینت ام دی اف خودتان و رنگ آمیزی آن ها، ایده ای هوشمندانه و مقرون به صرفه است.

به عنوان محصولات طبیعی، هیچ دو قطعه کابینت از یک چوب کاملاً شبیه به هم نیستند. درست مانند خود درختان، تفاوت های جزئی از یک دال به دال دیگر وجود خواهد داشت.

گزینه های طبیعی چوب سخت با تغییرات دما یا رطوبت منبسط و منقبض می شوند و در نتیجه در طول زمان مستعد تاب خوردن می شوند. در حالی که تاب برداشتن رطوبت قابل توجهی را می طلبد، یا در یک دوره زمانی طولانی اتفاق می افتد، هنوز چیزی است که باید هنگام انتخاب کابینت های چوب طبیعی از آن آگاه بود.

مقاله ما را در مورد ترندهای برتر رنگ کابینت آشپزخانه در سال 2022 بررسی کنید! ترموفویل (ترمو) یک ماده وینیل پی وی سی است که از طریق گرما و فشار خلاء روی درب های ام دی اف اعمال می شود و این دو را با هم ترکیب می کند.

فرآیند ترموفویل یک سطح بدون درز، معمولاً به رنگ ثابت، اما گاهی اوقات یک الگوی دانه‌های چوب مصنوعی نیز ایجاد می‌کند. همچنین در برابر آسیب حرارتی بسیار آسیب پذیر است. دمای بالا می تواند باعث شود که ترمو از کابینت جدا شود و اساساً از سطح جدا شود.